Koniunktura gospodarcza w województwie mazowieckim. Luty 2025 r.



W lutym br. w większości badanych obszarów gospodarki oceny koniunktury formułowane przez przedsiębiorców są pozytywne. Najbardziej optymistyczne nastroje gospodarcze panują wśród jednostek zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią. Największy wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury odnotowano w transporcie i gospodarce magazynowej, o 4,5 w skali miesiąca. W porównaniu ze styczniem br. korzystniejsze opinie formułują podmioty prowadzące działalność w zakresie handlu hurtowego. Przedsiębiorcy zajmujący się przetwórstwem przemysłowym i budownictwem oceniają koniunkturę pozytywnie, ale na poziomie zbliżonym do tego z ubiegłego miesiąca. W informacji i komunikacji przedsiębiorcy formułują mniej korzystne opinie odnośnie koniunktury — spadek wartości wskaźnika o 3,1 w stosunku do stycznia br. Tylko w handlu
detalicznym jednostki oceniają koniunkturę negatywnie, choć podobnie jak miesiąc temu.
Do badania za bieżący miesiąc – odpowiedzi udzielane w okresie od 1 do 10 dnia bm. – dołączono moduł pytań dotyczących rynku pracy (wyniki w tablicy 2).
Oceń opracowanie: