Koniunktura gospodarcza w województwie mazowieckim. Luty 2024 r.
A A AW lutym br. w większości badanych obszarów gospodarki oceny koniunktury formułowane przez przedsiębiorców są pozytywne. Najlepsze nastroje gospodarcze panują wśród jednostek prowadzących działalność w zakresie informacji i komunikacji. Największą poprawę opinii zaobserwowano w gronie podmiotów zajmujących się zakwaterowaniem i gastronomią – wzrost wartości wskaźnika ogólnego klimatu koniunktury o 3,1 w porównaniu ze styczniem br. Zauważalne pogorszenie opinii odnośnie sytuacji gospodarczej zanotowano w sekcji transport i gospodarka magazynowa (spadek wartości wskaźnika w skali miesiąca o 2,4). Wśród tych jednostek oceny koniunktury są negatywne. Również podmioty zajmujące się budownictwem oraz handlem detalicznym formułują opinie pesymistyczne, choć na poziomie zbliżonym do tego ze stycznia br.
Do badania za bieżący miesiąc – odpowiedzi udzielane w okresie od 1 do 10 dnia bm. – dołączono moduł pytań dotyczących inwestycji (wyniki w tablicy 2).
Oceń opracowanie: