Na przełomie września i października 2023 roku odbyła się siódma edycja „Badania potrzeb informacyjnych jednostek samorządu terytorialnego”. Ze względu na pandemię badanie zostało zrealizowane po trzech latach, a nie po dwóch, jak w poprzednich edycjach. Zaproszenie do udziału w badaniu zostało wysłane do 369 jednostek samorządu terytorialnego województwa mazowieckiego: starostw powiatowych, urzędów miast, gmin i dzielnic m.st. Warszawy. Badanie przeprowadzone zostało za pomocą formularza elektronicznego.
Formularz składał się z 12 pytań otwartych i zamkniętych, w których pytaliśmy jednostki o to, czy znają i korzystają oraz w jakim zakresie z naszych zasobów informacyjnych, baz danych i szkoleń.
W badaniu udział wzięły 153 osoby z 86 jednostek (23% instytucji samorządowych poproszonych o udział w badaniu). Jest to najniższy wynik od czasu przeprowadzenia pierwszego badania w 2010 roku, gdzie w badaniu wzięło udział 30% jednostek z całego województwa. Ankietę wypełniło 140 pracowników gmin i miast, 9 przedstawicieli starostw powiatowych i 4 pracowników urzędów dzielnic Warszawy.