W minionym roku akademickim studenci, kadra akademicka, nauczyciele oraz analitycy bankowi, w sumie 241 osób, skorzystało z oferty obejmującej następujące bloki tematyczne: „Zasoby informacyjne statystyki publicznej”, „Bank Danych Lokalnych. Zajęcia z elementami warsztatowymi” oraz „Jak przeprowadzić badania ankietowe?”.
Studenci Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego korzystali z zajęć na temat zasobów informacyjnych statystyki publicznej oraz z warsztatów dotyczących użytkowania Banku Danych Lokalnych. Dodatkowo na UW odbyły się warsztaty dotyczące przebiegu procesu delimitacji obszarów rewitalizacji opartego na wskaźnikach statystycznych. Urząd Statystyczny wraz ze Szkołą Główną Służby Pożarniczej przygotował oraz przeprowadził dwudniową Konferencję Metodologiczno - Warsztatową Dane statystyczne w inżynierii bezpieczeństwa i ochronie ludności. Celem konferencji było kształtowanie warsztatu i potencjału naukowego studentów i młodych naukowców oraz przybliżenie społeczności akademickiej Szkoły Głównej Służby Pożarniczej oraz gościom konferencji zagadnień dotyczących pozyskiwania z systemu informacyjnego statystyki publicznej, przetwarzania i wizualizacji danych na potrzeby opracowywania prac semestralnych, prac dyplomowych, jak też prowadzenia badań naukowych. Uczestnicy konferencji, zarówno pracownicy naukowi, jak i studenci, mieli okazję pogłębić swoje umiejętności w ramach warsztatów przybliżających funkcjonalności Banku Danych Lokalnych, a także metodologię badania ankietowego.
Analitycy polskiego oddziału banku Crédit Industriel et Commercial podczas przygotowanego specjalnie dla nich szkolenia zapoznali się z zasobami informacyjnymi statystyki publicznej, w tym Dziedzinowymi Bazami Wiedzy i Bankiem Danych Lokalnych ze szczególnym uwzględnieniem wskaźników makroekonomicznych dla Polski, zwłaszcza udziału poszczególnych sektorów w tworzeniu PKB, produkcji w Polsce i wymianie handlowej z Francją w kontekście możliwości wykorzystywania tych zasobów w pracy analityka raportującego o polskiej gospodarce oraz przekazującego informacje dla potencjalnych inwestorów z zagranicy.
Nauczyciele geografii i matematyki doszkalający się w ramach działań Warszawskiego Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń - samorządowej placówki doskonalenia nauczycieli zapoznali się z zagadnieniami dotyczącymi pozyskiwania, przetwarzania i wizualizacji danych statystyki publicznej w trakcie zajęć, na których omówiliśmy możliwości wykorzystywania baz danych oraz publikacji urzędów statystycznych w pracy dydaktycznej.