Spotkanie nauczycieli matematyki z Urzędem Statystycznym w Warszawie w ramach współpracy z Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu



W dniu 28 lutego 2024 r. Magdalena Kowalska - przedstawicielka Urzędu Statystycznego w Warszawie, w ramach współpracy i samokształcenia nauczycieli matematyki została zaproszona na spotkanie „Edukacja statystyczna we współpracy z Urzędem Statystycznym w Warszawie” zorganizowane przez Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Radomiu. Głównym celem seminarium było zaprezentowanie nauczycielom jak statystyka pomaga w kształceniu kompetencji matematycznych i postaw obywatelskich wśród uczniów, pokazanie rzeczywistych danych i narzędzi, które oferuje statystyka publiczna, tworzenie długofalowej współpracy w obszarze nauczania matematyki oraz uzyskanie merytorycznego wsparcia ekspertów.
Nabór na seminarium był otwarty. Uczestniczyło w nim 29 nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych z województwa mazowieckiego.
Spotkanie rozpoczęło się wykładem wprowadzającym doradcy metodycznego w zakresie matematyki, w którym przypomniano preambułę podstawy programowej dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych w zakresie zagadnień matematycznych oraz przedstawiona została wieloletnia współpraca z Urzędem Statystycznym w Warszawie i korzyści z niej płynące dla młodzieży. Następnie zaprezentowane zostały zasoby informacyjne statystyki publicznej i pozytywy wynikające ze statystycznego sposobu myślenia w czasach ogromu informacji. Na koniec wykładu uczestnicy spotkania zostali zaproszeni na lekcje organizowane przez Urząd Statystyczny w Warszawie popularyzujące akcję „Zrozumieć statystykę” oraz inne działania edukacyjne Urzędu Statystycznego w Warszawie.
Seminarium odbyło się zdalnie, a Organizator wyraził nadzieję, że będzie ono inspiracją do podejmowania działań wzbogacających pracę dydaktyczną.